17 Şubat 2009 Salı

Konuşurken ayrıca bıktırırım.



Dilimiz kas yapısı bakımından bedenin en güçlü organıdır.O kadar güçlüdür ki saatlerce durmadan çalışabilir,bir konu hakkinda bir şeyi anlatmayı denediğimizde karşımızdaki insanı ruhen ve bedenen yorabilir.Bugün buna tanık oldum.Karşımdaki insanı can kulağıyla dinledim.o kadar çok dinledim ki artık yavaş yavaş telkinde bulunmaya başladım ya sen bayıl yada ben.O da o kadar heycanlı anlatıyordu ki karşımdaki kişiyi kırmamak için sürekli ilgileniyormuşum gibi görünmeye çalıştım.tam otuz dakika boyunca hiç birşey anlamadığım halde sanki konuşmayı,duymayı yeni öğrenen bi çocuk gibi ağzından çıkan kelimeleri izledim.konuşma bitmemişti hala konuşuyordu.en sonunda yanımdaki arkadaşım işimiz var gitmemiz lazım dedi. ve bende oh mucize oldu diyerek heveslendim.ve oradan uzaklaştım.uzaklaşırken bile hala bana bakıp bişiler anlatıyordu.İçimde bir kahkaha tufanı kopuyordu artık.Biliyordum Can'ın beyni errorlerle doldu diye kendi kendime içten içe gülüyordum.En sonunda derin bir oh çektim ve beni rahatız eden o ufak tefek gürültülere bile empati duymaya başladım.Karşımızda biriyle konuşurken kimse acaba anlattıklarımdan sıkılıyor mu diye düşünmez.Ben ona sürekli anlatıyorum,paylaşıyorum ama o bana dinleyecek toleransı tanıyor mu ?.Eğer bu şekilde devam edersek kısa süre sonra konuşacak kimse kalmıcaktır.İnsanlar ilgisini çektiğimiz şeylerde çok üstünde dururlar.Bir konuşma esnasında karşımızdakinin sıkıldığını farkediyorsak onun ilgisini çeken şeyleri yakalayarak diyaloga katılmasını sağlayabiliriz.Giydiği kıyafetin renginden yola çıkarak ya da konuşurken söylemiş oldugu bi kaç nitelikli cümleden dikkat çekebilecek sözler sağlayabiliriz.Hayatımızınen önemli parçasından biri olan konuşmak insana hayatında yön veren,ağzımızdan çıkan kelimelerle yolumuzu şekillendiren ve çoğu zaman hayat kurtaran parçamız.Boşuna dememişler tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır diye.Bir çok insan sadece konuşması ile hiç tanımadığı bir insana öngüven veriyor.Bu sayede her türlü işinizi karşınızdakine dilin gücüyle yaptırabilirsiniz.Ya da tam tersine konuşmaktan sıkıldığımız birine zıt düşüncelerle kırmadan sinyalde gönderebiliriz kırmamak adına.Ama konuşurken sölediklerinizin gerçekci olmasına ve dünyadan fazla uzaklaşmamasına dikkat edin.son lafım bunu okurken okumaktan bıkanlara.Sizleri seviyorum :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder