7 Ağustos 2010 Cumartesi

Tavşan Deliği



Neye inanıp inanmamak konusunda şüphelerimi eksiltirken,şimdi tekrar 0'dan ileriye eksilerek ilerlediğinin farkındayım.İki tarafıda sonsuza giderken ortada bi yerlerde beklemek sanki düşünmeden,anlamadan,nedenini sorgulamadan öylece beklemek,ansızın zorla uyumaya çalışmaktan farksız geliyor şimdi.Uyurgezer halde yaşarken o tavşan deliğine düşmeseydim hiçbirşeyi umursamayacaktım belkide.Belkilerle hayat devam etmediği gibi.İyi ya da kötü bi son bulacaktır hepimizi.Arada sırada uçurumlar açarak süpriz yapan belirsizlik,Gölgemin gölgesi gibi o deliğe girdiğimden beri koca bi delik açmaya çalışıyor içimde belliki.Kum saatini tekrar ters çevirerek neyin doğru,neyin yanlış olduğu konusunda karar vermemi zorlaştırıyor.Camdan bir fanus içinde hamsterin tekerleği üzerinde sürekli koşturmasından farksız geçiyor zaman.Ne tarafa çevirirsen çevir yine olduğun yerdesindir sadece zaman kaybı yaratmaktan başka.Bunları yaşarkende bir şey tarafından izlendiğinizi düşündüğünüz oldu mu ? Herşey iyi giderken birden herşeyin kötüye gitmesi ya da herşey kötü giderken birden iyiye gitmesi.İki seçenek var önümde .Bütün bu olayların sebebi benim ya da bu dünyanın kesinlike imtihan sürecinin içinde bulunması.Herşey birbirine girdi şimdi Kuantum,Din,Kader,İnsanlık.Asla sonu bitmez açlık kemiriyor içimi arayışlar.Herşey güzel olacak deriz.Tüm felsefe bu yönde olur.Ama olmaz.Hayatı pozitif yaşamaya çalışırız.Her sabah uyandığımızda aynaya bakınca bugün mükkemmel bir gün diye yalanlar söyleriz ama öylemi hep ?.Hani testler vardır beyninizin hangi yanı daha çok çalışıyor sağ lob,sol lob ve ya dengeli beyin.Karar verilmesi gereken yerde burası bence.Seçmek istediğin yol bellidir ve sadece ona gidersin.Fakat dengeli beyin bunların içinde en çıkmazı.İki tarafıda kontrol edebilirsin ama asla bi çıkış yolu bulamazsın.Benim yolum burasıdır diyemezsin.Çoğu zaman şahit olmuşumdur.Bi işin içinden çıkamadığım zamanlarda;başarabilirim evet herşey düzelecek , ama olmaz.Sonra Allahtan yardım istediğimde inanılmaz bir biçimde işe yaradığını gözlerimle görmüştüm.Burdaki belirsizlik tüm o pozitif gücün geç işlemesi mi yoksa onun bana yardım etmesi mi ?.Kendi kendime öyle sorular ve cevaplar soruyorum ki çünkü başkalarında duyduğum şeyler beni tatmin etmiyor.Görmediğin bir şeye nasıl inanıyosun sorusuna bende sende doğduğunu biliyorsun değil mi ? Evet ? peki kendini doğarken gördün mü ? Hayır ?. Sonuçta doğdun ve büyüdün.En basitinden böyle bir cevap veriyorum.Tam bir müslümanlık ve deistlik kavramı arasında gidip geliyorum.Ataistlik kavramından bahsetmiyorum.Deist kavramıda çok mantıklı geliyor.Bu düzenin ve evrenin kesinlikle bi yaratcısı var şüphesiz.Herşeyin tesadüf olması imkansızdır bu kadar mükkemmel bi düzenin.Sadece beni yoran soru şu ? evrenin oluşması,insanlığın oluşması milyarlarca canlı bu dünyada ve uzayda ?. Bu kadar mükkemmel bir sistemi kuran yaratıcının bir kitap ile insanlığı kılavuzlaması ne kadar gerçek ? Eski tarihlere bakacak olursak Lut kavminin babil kuşlarının saldırısyla yerlebir olduğu Kuran'da yazıyor.Çünkü sapıttılar.İnsanlığa yakışmayan bi hayat tarzı benimsediler.Allah'ta c.c. onları helak etti.Bizlerin şimdiki durumuda bunu gösteriyor.Gerçekten ahir zamanda yaşıyoruz.Uzaylılar var ise neden kuranda tam olarak geçmiyor.Bir ayette Yerdekiler ve Göktekiler Allah'ındır diyor.Geçen gazetede okuduğum bi haberde Amerika'nın eski başkanlarında biri bulunduğu uçağı bir uzay gemisi taciz etmiş.50 yıl önce yaşanmış bir olaydan bahsediyor.Bunu halka açıklmamasının sebebi olarak "eğer bunu açıklasaydım, Din'e inanç kaybolurdu.İnsanlar şüpheye düşerdi" demiş.Discovery channel'da denizin kaç km altında 350 santigrat derece de sıcaklık olduğunu ve demiri erittiğini söylediler.Ve bu sıcaklıkta değişik canlılar bulunduğunu gösterdiler.Kuran'da tüm canlılar ile ilgili bir ayette 18 bin alem yaratıldığını ifade ediyor.Bir ayette Atmosfer ile ilgili olarak da Gökyüzünün 7 kat olduğunu anlatıyor.O zaman ki teknolojiyle bunu bilmek mümkün değil.Ama bi arkadaşımdan duyduğum bilgiye göre bundan kaç bin yıl önceki bi teknolojiyle piramitlerin oluşumuna ait bir bilgi bulunmuş.Ve bunun şuanki haliyle bile yapılması imkansız.Milyonlarca yıl önceki teknoloji şuanki teknolojinin kaç katı ilerisinde olduğunu gösteriyor.Bu da evrenin sürekli yenilendiğini gösteriyor.Reenkarnasyon olayı çıkıyor bu seferde.Çin'de bulunan bir arkadaşıma oradaki insanların dini inançları konusunda bilgi edinmesini istemiştim.Anlattığına göre orada multi kültürel bir yapı varmış.Tek tanrı inançları pek yok.Cennet yada cehennem kavramınada çok inanmıyorlar.Herkesin kendine ait bi düşüncesi var.Peki nasıl oluyor da Bu dünyadaki , uzaydaki varlıklarla ilgili herşey Kuran-I Kerim' de mevcut oluyor.Müslümanlık,Ehlibeyt,Allah bu yüce kavramları içimizde ne kadar samimi bi biçimde saklayabiliyoruz ? İnançlarımızı kaybetme korkusu varmı ? Teknoloji ilerledikçe bazı şeyleri unutucağımızı düşünüyorum.Yapay hücre,klonlama ,robot devri.Şimdiden Robot yapımı başladı.Önümüzdeki 50 yıl içinde insanların robotlarla evlenebileceği yazıyordu.Son 50 yılın teknojileri diye bir şey okumuştum.Bu dünya yaşlandı hala bizi barındırmaya,bize güzel şeyler sunmaya devam ediyor.İnsanoğlu doymak bilmez halbuki.Değer bilmiyoruz. Kesin olarak inandığım bir şey varsa O'da Allah'ın ta kendisidir.Çünkü çevremde dinle ilgili öyle kulaktan dolma şeyler duyuyorumki dinden soğuyor insan.Hepimizin içinde bize şah damarından daha yakın olan bir şey var.Ben bu tavşan deliğinde ne yöne gittiğimi bilmiyorum.Bildiğimi sandığım şey yanlış,Yanlış düşündüğümde doğru olabilir.Uyanıp sonsuzluğa ulaşacağım günü bekleyenlerdenim.

2 yorum:

  1. Hayatın tesadüfi olduğuna inanan insanlar, birazda tevafuk'un farkında olabilseler. uYanmak yani kıyama gelmek, yeteri kadar yürürsek bu yolda, geleceğizdir muhakkak. Bu tavşan deliğinde sıkışmakta var. Yolun açık olsun, seni takip ediyorum ben...

    YanıtlaSil
  2. Biliyorum.Senin gibi bi insan tarafından izlendiğimi bilmek güzel sevgili melek.

    YanıtlaSil